سامانه پادا
نوشته شده توسط : heyvatech

سامانه پادا pada.medu.ir در واقع پرونده الکترونیکی دانش آموزان است که توسط وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده است. ثبت نام سامانه پادا برای استفاده از خدمات مختلف این سایت اجباری است به همین دلیل این نوشتار را به این سامانه اختصاص داده ایم.

 

 

سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir یکی از سایت هایی است که وزارت آموزش و پرورش در جهت تسهیل انجام امور دانش آموزان در همین مدت اخیر راه اندازی کرده است. ویروس کرونا اگر چه معایب بسیاری برای همه مردم دنیا داشت، اما سبب ایجاد جرقه ای برای گسترش فعالیت های آنلاین در کشور ما شد. در این مدت بسیاری از شرکت های بزرگ خصوص و دولتی، نسبت به ارائه خدمات خود به صورت اینترنتی و آنلاین رو آوردند. سازمان های مهم دولتی هم از این تحولات مستثنی نبوده و هر کدام سعی کرده اند با ایجاد سامانه ای مناسب، نسبت به خدمات رسانی آنلاین به کاربران خود اقدام نمایند. وزارت اموزش پرورش هم چندین سامانه در این راستا برای ارائه خدمات به دانش آموزان و اولیای آن ها ایجاد کرده است. یکی از مهم ترین آن ها سایت پادا می باشد که در ادامه به خدمات و نحوه ثبت نام سامانه پادا خواهیم پرداخت.

نام سامانه پادا در واقع از مخفف عبارت «پرونده الکترونیکی دانش آموزان» گرفته شده است. همان گونه که از نام این سامانه هم پیدا است، خدمات گوناگونی برای دانش آموزان ارائه می دهد. بنابراین با توجه به شرایط خطرناک این روزها و شیوع کرونا، دانش آموزان یا اولیای آن ها می توانند از سایت پادا به آدرس pada.medu.ir برای دریافت این خدمات استفاده کنند؛ به این ترتیب، دیگر نیاز به مراجعه حضوری به مدارس توسط آن ها وجود نخواهد داشت. از مهم ترین خدماتی که در سایت پادا ارائه می شود می توان به ثبت نام در مدارس و دریافت کارنامه اشاره کرد. این دو مورد جزو رایج ترین موضوعاتی هستند که باعث کشاندن دانش آموزان و اولیای آن ها به مدارس می شوند. بنابراین با ایجاد امکان انجام آن ها به صورت اینترنتی و غیر حضوری، دیگر نیاز به مراجعه حضوری و ازدحام در مدارس وجود ندارد.



سامانه پادا pada.medu.ir

همان گونه که اشاره کردیم، سامانه پادا یا همان پرونده الکترونیکی دانش آموزی، امکان ثبت نام در مدرسه و دریافت کارنامه به صورت غیرحضوری را فراهم کرده است؛ علاوه بر این ها خدمات دیگری هم دارد که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم. دانش آموزان تمام مقاطع مختلف تحصیلی می توانند از خدمات سایت پادا pada.medu.ir استفاده نمایند. استفاده از این سامانه هم باعث صرفه جویی در زمان آن ها خواهد شد و هم انجام شدن امورات مذکور را با آسایش و راحتی بیش تری در پی دارد. بنابراین همه دانش آموزان باید روش کار با این سامانه را به خوبی یاد گرفته و امورات لازمه را از این طریق انجام دهند به همین دلیل ما در این جا قصد داریم نحوه ثبت نام سامانه پادا و استفاده از امکانات آن را به طور کامل برای شما بیان کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید و شناخت کاملی نسبت به این سامانه به دست آورید.

سامانه-پادا

نکته حائز اهمیت برای ورود به سامانه پادا ، داشتن نام کاربری و رمز عبور است. این نام کاربری و رمز عبور برای هر یک از دانش آموزان متفاوت بوده و یکتا است. دریافت نام کاربری و رمز عبور لازم برای ورود به سایت پادا از طریق سامانه سیدا امکان پذیر می باشد. با توجه به این که معلمان و مدیران مدارس نسبت به ثبت نام دانش آموزان در این سامانه و ثبت نمرات آن ها اقدام می کنند، نام کاربری و رمز عبور دانش آموزان هم در اختیارشان قرار داده می شود. بنابراین هر دانش اموز برای انجام ثبت نام سامانه پادا و استفاده از خدمات آن، باید نسبت به دریافت این دو مورد از مسولین مدارس خود اقدام کند. این کار را می توان هم از طریق تماس تلفنی و هم با مراجعه حضوری به مدارس انجام داد. دانش آموزان بعد از دریافت نام کاربری و رمز عبور، به راحتی می توانند وارد این سایت به آدرس pada.medu.ir شوند.

 

لینک ورود به سامانه پادا

 

لینک ورود به سامانه پادا

برای این که بتواند از خدمات غیرحضوری سایت پادا استفاده کنید، ابتدا باید وارد آن شده و سپس مراحل لازم را انجام دهید. برای ورود به این سامانه کافی است آدرس اینترنتی آن یعنی pada.medu.ir را در مرورگر خود جست و جو نمایید. بعد از بالا آمدن نتایج توسط گوگل، این سایت را انتخاب کرده و ادامه مراحل را انجام می دهید. در ادامه نحوه استفاده از سامانه پادا و کار با آن را به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد. اما برای این که بتوانید به راحتی وارد این سامانه شوید، لینک ورود به سامانه پادا را هم در قسمت پایین این پاراگراف برای شما قرار داده ایم. بنابراین با کلیک بر روی این لینک به صورت مستقیم وارد این سامانه شده و خواهید توانست با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، خدمات مناسب را دریافت کنید. در ادامه نحوه ثبت نام سامانه پادا را برای دانش آموزان تازه وارد هم بیان می کرد.

لینک ورود به بخش های مختلف سامانه پادا pada.medu.ir
پیش ثبت نام
ثبت نام پیش دبستانی
ثبت دانش آموزان جدیدالورود
ثبت نام پایه اول مدارس شاهد
مشاهده کارنامه
بازیابی کلمه عبور

 

ثبت نام سامانه پادا

ثبت نام سامانه پادا از ماه خرداد شروع می شود تا دانش آموزانی که تا کنون در این سامانه ثبت نام نکرده اند، بتوانند نسبت به تکمیل مشخصات و اطلاعات خود در سایت پادا pada.medu.ir اقدام کنند. دقت داشته باشید که برای این کار لازم است ابتدا اطلاعات دانش آموز در سامانه سیدا وارد شده باشد. این کار از به وسیله مسئولان و مدیران مدرسه انجام می گیرد. بعد از این که کار ثبت اطلاعات دانش آموز در سامانه سیدا به پایان رسید، می توان او را در سامانه پادا هم ثبت نام نمود. برای این کار باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید.

راهنمای تصویری ثبت نام سامانه پادا

  1. ابتدا وارد آدرس اینترنتی این سامانه به نشانی pada.medu.ir شوید؛ روش های ورود به این سامانه را در قسمت های قبلی کامل توضیح دادیم.

  2. صفحه ای مانند زیر را مشاهده خواهید کرد؛ این صفحه در واقع صفحه اصلی سایت پادا است که در آن می توانید گزینه ثبت نامی خود را انتخاب کنید. با توجه به شرایط دانش آموز شما، باید یکی از گزینه های «ثبت نام پیش دبستانی»، «ثبت نام دانش آموزان جدیدالورود» و یا «ثبت نام پایه اول مدارس شاهد» را انتخاب نمایید.

    صفحه اصلی سایت پادا

  3. بعد از این که گزینه مورد نظر خود را انتخاب کردید، وارد صفحه جدیدی می شوید که از شما کد ملی ولی دانش آموز، شماره موبایل ولی و کد ملی دانش آموز درخواست می شود. باید این اطلاعات را وارد کرده و گزینه «جستجو» را کلیک نمایید.

    ثبت اطلاعات دانش آموز در سایت پادا

  4. در ادامه فرم تقاضانامه اینترنتی به شما داده می شود که باید آن را به طور کامل تکمیل کنید.

 

امکانات سامانه پادا

سامانه پادا امکانات متعددی در اختیار دانش آموزان و اولیای آن ها قرار می دهد تا از مراجعه حضوری آن ها به مدارس جلوگیری کند. مهم ترین امکاناتی که از طریق این سامانه ارائه داده می شوند شامل ثبت نام و دریافت کارنامه دانش آموزان می باشد. همان طور که می دانید، این دو مورد از رایج ترین دلایلی هستند که دانش آموزان و اولیای آن ها را به مدارس می کشانند. بنابراین دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی می توانند ثبت نام خود را از این طریق در سایت پادا به نشانی pada.medu.ir انجام دهند. البته امکان دیگری که در این سامانه وجود دارد، ثبت نام دانش آموزان شاهد است. در سال های گذشته ثبت نام این دانش آموزان از طریق سامانه سجا انجام می گرفت، اما اکنون باید نسبت به ثبت نام سامانه پادا اقدام کنند.

 

استفاده از سایت پادا

اکنون دیگر به طور کامل با سامانه پادا و خدماتی که از طریق آن ارائه می شوند، آشنا شده اید. بنابراین قصد داریم نحوه استفاده از سایت پادا را برای شما توضیح دهیم. بنابراین اگر تاکنون از این سامانه استفاده نکرده اید، با مطالعه این اطلاعات به راحتی می توانید روش استفاده از سامانه پادا را فرا بگیرید. دقت داشته باشید که جهت استفاده از این سایت، ابتدا باید ثبت نام سامانه پادا را انجام داده باید که در بخش های قبل نحوه انجام آن را بیان کردیم. برای استفاده از این سامانه باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا با سرچ کردن نشانی این سامانه یعنی  pada.medu.ir در مرورگر خود وارد این سایت بشوید.
  2. صفحه اصلی آن را مشاهده می کنید؛ خدمات قابل ارائه از طریق سایت پادا در این صفحه نمایش داده شده اند. بخشی از آن ها مربوط به ثبت نام هستند که در بخش های قبل به آن ها پرداختیم. خدمت مهم دیگر سامانه پادا که در این صفحه هم می توانید آن را مشاهده کنید، دریافت کارنامه می باشد. برای این کار باید بر روی گزینه «مشاهده کارنامه» کلیک کنید.

    مشاهده کارنامه در سایت پادا

  3. در ادامه صفحه دیگری باز خواهد شد که از شما نام کاربری و رمز ورودتان را می خواهد. همان طور که گفتیم، این نام کاربری و رمز ورود بعد از ثبت نام در سامانه سیدا توسط مدیران مدارس دریافت می شود. باید این دو را از مسولان مدرسه بگیرید. بنابراین، نام کاربری و رمز ورود را در کادرهای مربوطه وارد کرده و بعد از قرار دادن کد امنیتی، گزینه «ورود کاربران» را بزنید. کارنامه دانش اموز نمایش داده خواهد شد.

    ورود کاربران به سایت

با شیوع کرونا بخش زیادی از ادارات و سازمان های کشور به سمت ارائه خدمات خود به صورت اینترنتی رفتند. وزارت آموزش و پرورش هم برای ارائه خدمات به دانش آموزان و اولیای آن ها اقدام به راه اندازی چندین سامانه نمود. یکی از مهم ترین آن ها سامانه پادا می باشد که از طریق آن می توان به صورت غیرحضوری، ثبت نام مدارس و دریافت کارنامه را انجام داد. برای استفاده از خدمات سایت پادا نیاز به نام کاربری و رمز ورود برای هر دانش آموز وجود دارد. این موارد را باید از مسولان مدرسه دریافت نمود. البته قبل از آن هر دانش آموز باید نسبت به ثبت نام سامانه پادا اقدام کرده اشد. این کار از طریق مراجعه به سایت آن به نشانی pada.medu.ir امکان پذیر می باشد.

منبع : سامانه پادا





:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: